denna vecka alltså

Nämen hejsan! Det har hänt så sjukt mycket sen jag senast skrev här på bloggen. Mitt liv har varit ett jädra kaos den här veckan som varit, dock trevligt kaos också. För att på något viss på min vecka organiserad och förstålig, så tänker jag skriva i punkt form!
 
1. De drygt senaste två månaderna har jag suttit instängd i mitt rum och endast pluggat. Jag pluggade in i det sista och i onsdags så sattes betygen, vilken jävla lättnad. Dock på onsdagen som kom en av mina lärare fram till mig och bad mig göra en uppgift... Och lärarna klagar på elevernas dåliga framförhållning? Men han sa dem magiska orden, som alltid får mig på fall "Du kan höja ditt betyg...". Så när jag kom hem så gjorde jag uppgiften och höjde mitt betyg. Vissa av betygen är jag lite missnöjd över, men för så mycket tid jag lagt ner så är det ändå acceptabelt! 
 
2. Denna vecka har jag bott hos min pappa, vilket betyder tidiga mornar och bussanslutningar som inte existerar. Så på tisdagsmorgonen så var jag i skolan drygt 40 minuter innan jag började. Men jag som inte tror på ödet började tivla på min åsikt, då en tjej kom in och sökte en designelev som kunde klippa en film åt henne. Ett jobberbjudande alltså! Så jag ska klippa en film åt hennes företag, kanske fixa med fotografering och grafisk manual i framtiden också. Det bästa med det hela är att jag får betalt för allt! Så sjukt, får betalt för ett estetiskt jobb, det är typ min dröm! Så hade möte med henne och företaget i torsdags, kändes jättebra!
 
3. I början av veckan hände dock något helt underbart. Något som jag endast drömt om och inte kan smälta att det kommer och har inträffat. En släkting till mig ska plugga i en annan stad i drygt ett halvår, så hon måste hyra ut sin lägenhet till någon. OCH HON FRÅGADE MIG! Så från och med augusti så kommer jag få hyra hennes lägenhet, som ligger vid Karlaplan. Alltså jag diggar inte folket på Östermalm, alla bratz och Sturplans töntar, men området och lägenheten är sååå fin! Så jag kommer få flytta hemifrån inom kort, vilket är min dröm!
 
4. Jag som kollar min mail så pass sällan, gjorde det för en gångs skull. Bland alla mailen så fick jag ett mail från en okänd avsändare, hade ingen aning om vem han var. Men sen så var det en kille från ett bemaningsföretag för vikarier, ett företag som varit på vår skola. Jag pratade med dem när dem var på besök på min skola och nu har jag blivit kallad till intervju. Så på torsdag morgon är det min första arbetsintervju i hela mitt liv, känns både läskigt, men är jättetaggad! Så sitter nu at the moment och skriver CV och personligt brev, vilket är hemskt. Hatar att skriva bra om mig själv!
 
Det är det som har hänt i mitt liv hittils. Väldigt mycket kul alltså! Känns som att livet efter studenten inte kommer bli så kaos och panikartat som jag trodde! Känner mig rätt trygg och nöjd med läget. Men nu ska jag fortsätta försöka komma på bra saker om mig själv och definera mina egenskaper i textform. Tack och hej leverpastej!
 
 
My life | |
Upp