längtan

Jag insåg att jag tar studenten om drygt tre veckor. Och standard frågan jag får är "Vad ska du göra efter studenten?"... Precis vad en tankspridd  18 åring vill hör. Nä. Mitt svar brukar dock vara att jag vill jobba och tjäna ihop pengar, så jag kan flytta hemifrån. Min prio ett är att jag vill bort från mitt hem, bort från min familj och bara bort från allt. Jag vill bo själv, prova på att klara mig själv och bara i allmänheten känna av hur det är att vara vuxen. Jag ser fram emot det något enormt. 

Dock har jag lyxen att typ få prova på detta, då min pojkvän har egen lägenhet. Varje gång jag lagar mat till oss, tvättar våra kläder, handlar mat eller städar hans lägenhet, så inser jag hur mycket jag vill ha allt det där. Det låter kanske jobbigt och tragligt för er, mycket bekvämare att ha föräldrar som gör allt det där? Men för mig är det frihet att få göra allt det där. Bara få klara sig själv, utan att mamma eller pappa ska lägga sig i. Helt underbart. Nu har jag spunnit iväg på drömstigen igen. Back to reality. Jag bor hemma och jag hatar det. Men hoppas att det blir ändring på det snart. 


| |
Upp