holy shit

Holy shit. Det var sjukligt länge sen man tittade in här. Den här bloggen är ett levande bevis på att jag är en periodmänniska. Ibland bloggade jag flera gånger per dag, men nu som några gånger innan har jag haft paus i flera månader. Eller paus och paus, brist på intresse. Men idag så fick jag helt plötsligt lust och skriva ett inlägg om min dag och allt runtomkring. Har noll koll på hur länge denna lust att blogga kommer hålla, men hang in there! 

Idag har jag hur som haver varit i Uppsala. Har lärt känna så mycket nytt gött folk och dem är bosatta där, så Uppsala är mitt nya crib. Haha, det är att ta i, men blir mer och mer kär i staden för varje visit. Har ju planer på att eventuellt plugga där i framtiden, så förr eller senare kommer Uppsala och jag yttra våra känslor för varan och flytta ihop. 

Men idag skulle jag suprisa min kompis Tone i alla fall. Hon låg hemma och hade feber, så jag kände att jag ville åka och överaska henne med lite smått och gott. Jag själv har varit småfebrig hela helgen, så kände att jag inte hade så mycket välmående att förlora. Så jag var en loser baby och åkte pendeltåg till Uppsala där jag överraskade henne med gott löste, kanelbullar (cuz kanelbullens dag) och hennes favorit Ben & Jerry glass. Hon blev superglad och överraskad! Vi satt och typ snackade heeela dagen och sedan fick vi båda frossa, så vi myste ner oss i hennes säng under ett varmt täcke. Där lyssnade vi på Daughter, sjukt bra band med asbra musik, spelade gitarr och snackade om allt mellan himmel och jord. Sen insisterade hennes mamma att jag skulle stanna över på middag, så blev bästis och bundis med hennes familj också. En väldigt bra söndag med anda ord. 

| |
Upp